foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Στη δική μας πόλη, αν δείτε τι έμεινε από την παλιά εποχή, το κτήριο του 1ου Γυμνασίου της Καβάλας ξεχωρίζει.

Το σχολείο μας

KTIRIO EX 012Από το Google Earth

googlestrΑπό το Google Street View

Πρόσφατα άρθρα

Σύνδεση

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 4 guests και κανένα μέλος

P1040513 Την Τρίτη 20 Μαρτίου ημέρα της Εαρινής Ισημερίας το σχολείο μας, το 1ο Γυμνάσιο Καβάλας, πραγματοποίησε δράση με τίτλο «Το πείραμα του Ερατοσθένη».

Το πείραμα αυτό κατατάχθηκε σε ένα από τα 10 ομορφότερα πειράματα στην ιστορία της Φυσικής.

Ο Ερατοσθένης ο Κυρηναίος (276 π.χ -194 π.χ) στο πείραμα αυτό μέτρησε την περιφέρεια της γης και κατ’ επέκταση την ακτίνα της γης, πριν από 2500 χρόνια, χρησιμοποιώντας για εργαλεία μόνο ράβδους, μάτια, πόδια, το μυαλό του και την επινοητικότητά του. Ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος που μέτρησε την ακτίνα της γης και γι’αυτό θεωρείται ο δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας.

Το πείραμα διοργανώθηκε από τα ΕΚΦΕ Σερρών, Πιερίας, Λακωνίας, Κω και Θεσπρωτίας, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και με την υποστήριξη του Υπουργείου παιδείας και της Πανελλήνιας Ένωσης Υπεύθυνων ΕΚΦΕ (ΠΑΝΕΚΦΕ) και συμμετείχαν πολλά σχολεία απ’ όλη την Ελλάδα.

Στο σχολείο μας το πείραμα έγινε στον προαύλιο χώρο, ακριβώς στις 12.31 και έλαβαν μέρος οι μαθητές του Β1 με την καθοδήγηση της καθηγήτριας των μαθηματικών. Επίσης βοήθησε στην πραγματοποίηση του πειράματος και ο καθηγητής της τεχνολογίας.

Οι μαθητές είχαν ενημερωθεί από πριν για το πείραμα και την ιστορία του, στην τάξη τους, από την καθηγήτριά τους. Επίσης τους δόθηκαν φύλλα εργασίας και εξηγήσεις για τις μετρήσεις και τους υπολογισμούς που θα γίνουν στην αυλή.

Ακόμη, με την βοήθεια προτζέκτορα και τους χάρτες Google, υπολόγισαν την απόσταση του σχολείου μας από το αντίστοιχο σημείο με ίδιο γεωγραφικό μήκος , στον Ισημερινό.

Έτσι τα παιδιά συμμετείχαν στην αυλή με δύο ομάδες, και η κάθε ομάδα μέτρησε το ύψος ενός αντικειμένου και την σκιά του. Οι ομάδες διέθεταν μέτρο ή μεζούρα για την μέτρηση του μήκους, και νήμα της στάθμης για να τοποθετήσουν το αντικείμενο ακριβώς κατακόρυφα, καθώς και τα φύλλα εργασίας για να καταγράψουν τις μετρήσεις τους. Επίσης, κομπιουτεράκι για τους υπολογισμούς.

Έγιναν προσεκτικά οι μετρήσεις και τα παιδιά υπολόγισαν την ακτίνα της γης με τον ίδιο τρόπο που την υπολόγισε και ο Ερατοσθένης πρίν από 2,5 χιλιετίες .

Με το φύλλο εργασίας εδώ μπορούμε να κατανοήσουμε πώς υπολογίστηκε η ακτίνα της γης από τα παιδιά.

 

                        P1040524    P1040527    P1040525

Copyright © 2024 1ο Γυμνάσιο Καβάλας Rights Reserved.